[O2] 1.9 TDI - auto gaśnie i nie odpala

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bakus61
    Classic
    • 2011
    • 2

    [O2] 1.9 TDI - auto gaśnie i nie odpala

    Witajcie, z biegiem czasu przyszła kolej na regenerację przekładni kierowniczej, niestety po odebraniu auta okazało się, że kierownica chodzi jak w traktorze, generalnie zdecydowanie ciężej niż przed wymianą. Gdzieś na forum przeczytałem, że jest jakaś śruba (chociaż dotyczyło to chyba 02) która jeśli się ją przykręci zbyt mocno to może to dać taki objaw. Czy ktoś z Was miał podobny problem? Oczywiście udałem się do gości z nadzieją, że powiedzą coś konstruktywnego ale z lekka mówiąc mieli to w dupie..

    01 ASV rok 2003
  • pirx
    Classic
    • 2010
    • 14

    #2
    [O2] 1.9 TDI - auto gaśnie i nie odpala

    Witam Skoda Octavia II TDI 1.9 rocznik 2005 - kod silnika BJB - przebieg 216 tys km -:

    - 3 tygodnie temu auto zgasło w trasie i nie odpaliło więcej - świeciła się tylko kontrolka świec żarowych - auto odholowane do mechanika - po całodniowych poszukiwaniach wymieniony jeden z trzech przekaźników w komorze silnika oraz polutowany jeden z kabli po skrzynką zawierająca ten przekaźnik.

    - po odebraniu i przejechaniu ok 1000km i 2 tygodniach identyczna sytuacja - auto odholowane tym razem do serwisu skody - serwis po kontakcie z pierwszym mechanikiem wymienia przekaźnik oraz wstawia nowe pudło na rzeczone przekaźniki.

    - po odebraniu i przejechaniu 250km i 2 dniach auto gaśnie i nie odpala - odholowane do powyższego serwisu skody - w skodzie po zdjęciu auta z lawety silnik odpala i działa podobno od dwóch dni bez problemu - jutro mam jechać odebrać skode ....


    Rozrusznik kręci bez problemu - wygląda jak by był brak podawania paliwa - pompa w porządku - komp wyświetla czasem błąd odcięcia zasilania sterownika wtrysków.

    Auto po ostygnięciu odpala na 30-60 sekund a potem koniec aż do całkowitego wychłodzenia silnika.

    Czy ktoś miał podobną sytuację i co było przyczyną ? Może pomogę serwisowi dobrą radą

    Komentarz

    • Vooytec
      Classic
      • 2011
      • 30

      #3
      pirx, przeczytaj sobie mój temat z wczoraj . Te same objawy :/

      Komentarz

      • pirx
        Classic
        • 2010
        • 14

        #4
        wczoraj diler skody powiedział ze mogę odebrać sprawne auto do testów jak to nazwał - przy próbie uruchomienia doszyły mnie dziwne dźwięki z komory silnika - otwieram maskę a tam odkręcone podszybie, wycieraczki - zdjęte osłony silnika akumulatora i skrzynki przekaźników i bezpieczników - wszystkie przekaźniki i bezpieczniki zalane deszczówką która ściekała po szybie prosto na pudło z bezpiecznikami - pan z serwisu powiedział ten minutes :roll: - poprzykręcali wszystko - odebrałem auto - przed praca wieczorem odpalam auto a na desce wyskoczyły mi kontrolki abs, asr oraz hamulca ręcznego - sporadycznie zapalaj się tez kontrolki wspomagania oraz oleju - zawiozłem auto dziś do serwisu - podpięli auto do kompa - powiedzieli ze woda nie mogla być przyczyna zapalenia się kontrolek i mam wrócić w poniedziałek to dostane auto zastępcze a te auto naprawią - ale już w domyśle stawiali na uszkodzony ECU - aha oprócz tego po odebraniu auta - trzykrotnie auto nie wyłączało się (silnik dalej pracował) po wyjęciu kluczyka ze stacyjki :roll: - a śruby na kolumnie kierowniczej noszą ślady rozkręcania - tyle na razie w temacie walki z samoistnym wyłączaniem się silnika w trasie :roll:

        Komentarz

        • leszekmw
          RS
          • 2005
          • 5356

          #5
          pirx, ale to w irlandii taki serwis skody masz :?:
          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
          GVI 1.4TSI
          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            leszekmw, na pewno tak, bo jak czytam taki opis, to jak bym słyszał mojego szwagra, który w Irysach też jeździ OII 1,9 TDI. Tamtejsze serwisy ( a właściwie serwisanci ) to podobno masakra. Jak nie powiesz co i jak mają zrobić/naprawić to nie tylko nie naprawią ale jeszcze bardziej zepsują...

            pirx, zalanie jak najbardziej może być przyczyną zapalenia się tych kontrolek. Jak zalało skrzynkę bezpieczników to pewnie pod jej górną "warstwą" jest już zielono ( tam cały czas jest napięcie więc reakcja elektrolizy zachodzi w pełnej krasie ). ECU jest chyba na tyle schowany, że spływająca po szybie woda nie powinna mu zaszkodzić, no chyba, że jego też wyciągali...
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • pirx
              Classic
              • 2010
              • 14

              #7
              tak "serwis" dilera skody znajduje się w Irlandii konkretnie w Banteer miasteczku w pobliżu Cork - teraz mam ręce związane i nie mogę zabrać auta do jakiegoś polskiego mechanika - bo nie będzie naprawiał po nich i nie będę płacił dwa razy za tą samą robotę - w trakcie jazdy testowej zabrałem auto właśnie do polskiego mechanika i sugerował połączenia elektryczne pompo-wtryskiwaczy po pokrywą silnika - że może być na jednym z nich jakieś zwarcie które pali przekaźnik i zatrzymuje auto w trasie - miał coś podobnego w jakimś Audi - ale może mi to sprawdzić dopiero jak serwis wyda mi auto "naprawione" - przypuszczam że w poniedziałek powiedzą mi że ECU nadaje się do wymiany i że płace jakieś absurdalne pieniądze za naprawę albo zabieram skode

              :roll:

              [ Dodano: Pią 02 Wrz, 11 12:25 ]
              Auto zabrane do innego mechanika - niestety musiałem zapłacić u dilera 200e za nowy przekaźnik i niby uszkodzoną skrzynkę na przekaźniki i bezpieczniki - tą z komory silnika.

              Mechanik posprawdzał połączenia elektryczne z wtryskami - wszystko w porządku.
              Auto zgasło samoistnie przed warsztatem.
              Brak napięcia w skrzynce przekaźników w komorze silnika.
              Po kabelku do stacyjki.
              W stacyjce prztyczek w kostkę stacyjki - auto działa.
              Werdykt - uszkodzona kostka stacyjki - cena ok 40e.

              Komentarz

              Pracuję...